Om att skriva en blogg

Jag driver två bloggar i nuläget regelbundet och är fascinerad i skillnaden när det gäller hur de tas emot. Den första är den du läser nu som har sitt fokus på vad som händer i Stockholm. Den har inte sitt fokus på brott, politik eller sport utan den mentala förändringen av staden som går långsamt och ofta inte syns.
Den andra är enbart poesi, dikter skrivna på engelska i snabb följd. Den har 146 följare och tar varje dag emot ett antal ”likes”, har läsare från en stor del av världen.
Paradoxen är att när jag inte känner trycket att producera bra text så gör jag det.  När jag vill skriva bra så kan jag inte.

Kommentera

