Att skapa en social media strategi

Social Media Strategy Framework 2016

Det finns många sätt att arbeta med sociala medier och det här är ett av dem. Den här modellen fokuserar främst på att bygga varumärket och inte på själva försäljningen. Sociala medier är ingen självklar säljkanal utan kräver tid och innehåll samt research. För att lyckas enligt denna model är det nödvändigt att ta reda på vilka det är som är ”influencers” och om det finns ett socialt sammanhang. Genom att göra en ordentlig research och sedan fokusera på begränsade målgrupper är det möjligt att med en liten budget få ut resultat av social medier.
Stockholm är mycket trendkänsligt och plockar snabbt upp trender från USA inom sociala medier.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s