Nödvändigheten att alltid skriva eller om att skriva för skafferiet

En fika förlänger livet
Skafferiet kan innehålla mer än Croissanter till exempel text i datorn

Det händer i princip någon gång varje vecka när jag är upptagen att bloggandet inte hinns med. Det blir sent, jag somnar eller kommer inte på vad jag ska skriva om. Ofta kommer inspirationen från en bild som gör att tankarna kommer i rörelse.
Naturligtvis hade det varit bra att ha en publiceringsplan och en medveten strategi innan men jag nöjer mig med ett halv tomt skafferi!
Vad är då ett skafferi? Det är en samling färdiga texter som kan publiceras omedelbart, helst med bild och taggar klara.
Jag brukar avsätta fyra timmar i veckan på att koncentrerat skriva texter som går att lägga in på Facebook eller Bloggen/ Hemsidan därför att regelbunden publicering och uppdatering är nödvändig för att det skall vara intressant att följa mig.
Välj ut tio bilder och ta den som engagerar mest. Skriv en enkel mening eller stödord till varje bild. Börja utveckla en  text från stödorden utifrån den bild som är enklast att skriva om. Det finns naturligtvis flera sätt att arbeta på men för mig fungerar detta ganska bra.
Skapa ett par tematan
Att skapa ett tema som går att dela upp i flera inlägg är ett annat sätt att arbeta. Att skapa en bra Linkedinprofil har flera steg som behöver beskrivas var för sig. Det gör att texten blir intressant att följa för den motiverade eller nyfikna läsaren.

Kommentera

